Slovenski gledališki inštitut

SLOGI z redno založniško dejavnostjo skrbi za izhajanje strokovnih del s področja gledališča. Poleg rednih publikacij v zbirki Dokumenti, člankov o slovenski gledališki zgodovini in monografij, Slovenskega gledališkega letopisa, ki je nadaljevanje bibliografije Repertoar slovenskih gledališč 1867–1967, ter znanstvene revije za teorijo scenskih umetnosti Amfiteater, ki izhaja v soizdajateljstvu z Akademijo za gledališče, radio, film in televizijo Univerze v Ljubljani, SLOGI izdaja tudi monografske študije o slovenskih gledaliških ustvarjalcih ter o dejavnosti slovenskih gledališč in gledaliških gibanj.

Tukaj si lahko ogledate celotno knjižno ponudbo.

Vesna Jurca Tadel
ZAKAJ ŽE? 
(Ljubljana: Slovenski gledališki inštitut, 2020)

Zbirka kritik usmerja pozornost na zapise o uprizoritvah slovenskih dramskih besedil, ta fokus pa razširja z zapisi o uprizoritvah, nastalih na podlagi dramatizacij tujih besedil izpod peresa slovenskih ustvarjalcev, kot tudi z nekaj avtorskimi predstavami po izboru avtorice. Izbor besedil priča o situaciji slovenske gledališke produkcije v obdobju med leti 1999 in 2013, v katerem je bila avtorica v revijah Sodobnost in Ampak, v časopisu Delo in v štirinajstdnevniku Pogledi simultano navzoča kot agilna spremljevalka gledališkega dogajanja v Sloveniji in v tujini.
 

 

 

Monografija
STOLETJE HLAPCEV 
(Ljubljana: Slovenski gledališki inštitut, 2019)

Jubilejna 100. številka Dokumentov Slovenskega gledališkega inštituta je izšla na dan 100. obletnice krstne uprizoritve Hlapcev Ivana Cankarja (uprizoritev v Slovenskem gledališču v Trstu 31. maja 1919 v režiji Milana Skrbinška). Stoletje Hlapcev predstavlja bogato zgodovino slovenskega gledališča s široko paleto razmislekov, režijskih poetik in velikih igralskih kreacij. (Diana Koloini, urednica)
 

 

Ana Kocjančič
PROSTOR V PROSTORU 
(Ljubljana: Slovenski gledališki inštitut, 2018)

Knjiga Ane Kocjančič Prostor v prostoru – Scenografija na Slovenskem od 17. stoletja do leta 1991 je obsežna strokovna monografija "s pomočjo katere bralec popotuje po pomembnih postajah zgodovine slovenske scenografije, gledališča, likovne umetnosti in kulture nasploh," je zapisal v recenziji dr. Tomaž Toporišič. 
 


 

 

Aleš Jan
SLIŠATI SLIKO, VIDETI ZVOK 
(Ljubljana: Slovenski gledališki inštitut, 2018)

Knjiga Aleša Jana Slišati sliko, videti zvok – Zgodovina radijske igre v Sloveniji obravnava zgodovino radijske igre v slovenskem kulturnem prostoru od njenih začetkov do danes. Je "hibrid med zgodovinjenjem, teoretizacijo in pričevanjem o tem pomembnem mediju in zvrsti slovenske sodobne besedne in medijske umetnosti," je zapisal recenzent dr. Tomaž Toporišič.
 


 

 

Andrej Potrč / William Shakespeare
HAMLET, BITI ALI NE BITI V STRIPU 
Avtor stripa Andrej Potrč, prevod Srečko Fišer, priprava besedila za strip Tadej Golob, Ciril Horjak, Mojca Jan Zoran
(Ljubljana: Slovenski gledališki inštitut, 2016)  

V stripu Hamlet, biti ali ne biti v stripu, ki ga je ustvaril priznani slovenski risar Andrej Potrč v sodelovanju s Cirilom Horjakom, je ohranjena celotna zgodba Shakespearjeve tragedije, vsa dejanja in večina prizorov. Prizori, ki manjkajo, ne vplivajo bistveno na zgodbo. Dejanja in prizori so v stripu označeni tako, kot v originalnem besedilu. Dodan je prolog, ki je delno prirejen, delno pa je uporabljeno besedilo iz zadnjega prizora Hamleta. Strip je prvi Hamlet v stripu na Slovenskem. 
 

 

 

Knjige bodo v času Festivala Borštnikovo srečanje na ogled v SNG Maribor (informacijski pult).

Lahko jih tudi naročite: